Deel I etappe 05 van Rolde naar Schoonloo (Truce en Bert)

24 juni 2020 - Rolde, Nederland

Op Woensdag 24 Juni hebben Bert en ik weer een route van het PP gelopen, van Rolde naar Schoonloo. Omdat het die dag heet zou worden zijn we al om 6 uur vertrokken. We waren 5 voor 8 in Schoonloo, waar we achter de bushalte, echt waar! De auto konden parkeren en om 5 over 8 zou de bus komen. Dat werd 5 min. Later maar dat was niet erg. Wij waren de enige passagiers en hadden netjes onze mondlapjes voor. Na 15 min. Waren we in Rolde en weer vlak bij het begin van de route, dus we gingen vol goede moed op stap. Heerlijk zo vroeg al en er waren meer lopers die dat dachten. We hebben veel door bosgebied gelopen en ook langs hele smalle paadjes, over bruggetjes en trapjes.

IMG_3201IMG_3202PSX_20200727_145750PSX_20200727_14571885

Veel variatie. Onderweg geen consumptie, dus neem genoeg mee. Wij hadden net voor Schoonloo nog een camping met terrasje waar we van een ijsje hebben genoten, “de warme bossen” was de naam.

Dus als jullie van Schoonloo vertrekken kan daar waarschijnlijk wel een kopje koffie gedronken worden. Verder is er in Schoonloo niets.
We hebben nog een man ontmoet die in één stuk het PP ging lopen. Hij was nu met zijn vijfde dag bezig. Hij was pas gepensioneerd en lopen was zijn hobby.
Verder moet je goed uitkijken. Als je met elkaar loopt te praten zou je nog wel eens een keer verkeerd kunnen lopen. Er zijn soms heel smalle paden alsof er nooit iemand loopt. Let op de trapjes waar je overheen moet en de grote weg die je over moet steken. Vanaf Schoonloo is het waarschijnlijk beter aangegeven.

Er zijn genoeg bankjes dat is wel fijn..wij hebben in ieder geval heerlijk gelopen en waren half twee weer precies bij de auto. Op de terugweg hebben we een kwartiertje stopje gehouden voor Bert die even de benen moest strekken. En om 16.10 heeft Bert mij weer afgezet. Was een fijne dag Bert. Bedankt weer

Truce

1. Loes: