deel I etappe 04 van Zuid-Laren naar Rolde (Truce en Bert)

30 mei 2020 - Rolde, Nederland

Op 30 Mei zijn Bert en ik gaan lopen van Zuid Laren naar Rolde. Maar hoe komen we daar. Busverbinding is slecht. Met auto naar Zuid Laren gaat goed, dan l.open naar Rolde, maar terug 1 1/2 uur met de bus. Is te gek. Maar Gerda kwam op een idee. Ik ga mee met de auto en huur in Zuid Laren een fiets,ga daar heerlijk fietsen en kom met jullie lunchen. Haal dan de auto op en kom jullie in Rolde ophalen. Die Gerda toch!,
Ze kwamen mij half 8 ophalen en wij gingen 10 voor 10 op stap. Zagen onderweg Gerda nog bij de fietsenwinkel waar ze de fiets ophaalde. Wij gingen al vlug van de weg af en kwamen bij een prachtig terrein met allemaal gebouwen, wat een psychiatrische opvang was. Zag er schitterend en verzorgd uit. Bij een camping met kantine langs de weg konden we koffie “to go” halen en daar vertelde de eigenaar dat dat terrein was ontworpen door Boerlage en hij was blij dat hij weer gasten had al was het niet druk.

0104

Na 3 km kwamen we in een bosgebied en dat was heerlijk. Het werd in inmiddels  warm dus dat was prettig lopen door een mooie natuur. We kwamen bv langs een groot weiland met langs de randen een dubbele rij bloeiende Margrieten, schitterend,krijg je nooit mooi op een foto. We liepen over bruggetjes, heel smal, en over houten paden waaronder water zou moeten. Staan maar door de droogte was er niet veel van te zien.

242625

We kwamen ook geregeld mensen tegen die reageerden op onze t shirts en er waren ook mensen die ons of wij hun inhaalden, ook een groep jonge meiden , maar de meesten liepen met z’n tweeën.
Halverwege de route kwamen we bij een gebied waar paarden en ossen zouden staan en mocht je niet met een hond op en ook niet fietsen.

07271011

Hier ontdekten we dat Gerda ook in de buurt was, maar aan de andere kant. Zij heeft daar de fiets gestald en is naar ons toegelopen, zo kwamen we elkaar tegen en hebben we geluncht en natuurlijk ook een foto genomen bij  een hunebed.

2015

Daarna zijn wij weer doorgelopen. Kwamen door Gasteren, Nationaal park Drentsche Aa, Balloërveld naar Rolde alsof we op het strand liepen, heel mul zand. Iedereen had er moeite mee.

16 Zandmeikever222318140913

We kwamen ook nog langs het land van Bartje een recreatiepark in Rolde en daar was het heel druk op de weg. Een smalle weg met fietsers en wandelaars en geen 1  1/2 mtr. Afstand, maar las vanmorgen in de krant dat je  echt niet geïnfecteerd wordt in het passeren in de open lucht of je moet rechtstreeks aangehoest worden. Via een kerkhof, echt waar, erover heen naar de andere kant waren we op het eindpunt. Contact gezocht met Gerda, die was er al en een heerlijk ijsje gehaald en toen naar huis gereden.
We hebben het weer gedaan. 18.2 km. Petje af Bert, ik had last van mijn nek van de rugzak vorige keer, dus Bert heeft het een en ander voor mij nog meegenomen. Bedankt en Gerda heeft ons weer veilig thuisgebracht!

Vriendelijke groet,
Truce

1. Paula:
    3 juni 2020
    Leuk verhaal Truce! Wat 'n geluk met 't weer. En persoonlijk vervoer! Goed geregeld!
  2. Loes:
    14 juni 2020
    Wat lief geschreven en Gerda en Bert zijn toppers!!!!