Deel II etappe 04 Groesbeek naar Millingen

10 februari 2018 - Millingen aan de Rijn, Nederland

Om half 10 hadden we afgesproken in het centrum van Groesbeek waar wij vorige keer waren geëindigd. Gerda was zo lief om voor ons allemaal een rood-witte sjaal te maken. Nu zijn we herkenbaar als club! Omdat het Carnaval was, deden wij speciaal een rode neus op en zongen ons lijflied: Hallo allemaal! (zie ook het YouTube-filmpje bij de video's)

01 groesbeek start

Dit keer geen koffie drinken, maar gingen we meteen van start. We gingen door een klein natuurgebied vlakbij de Zevenheuvelenweg, daarna een weg evenwijdig daaraan.

02 pad evenwijdig aan 7heuvelenweg

Als snel kwamen we bij een splitsing waar een (slecht te zien) bord stond van het Pieterpad. Maar er hing ook een steen bij met daarop de afbeelding van een parachutist. Er hing een QR-code bij en dat gaf de betekenis hiervan aan: een kunst-object.

03 steen gevonden 04 steen 1 05 steen 2

De route achter de Canadese begraafplaats was verrassend. We kwamen ook nog een mooier bord tegen van het Pieterpad.

06 bij bord

Al snel kwamen wij een bord tegen dat je bij de boer koffie/thee kon drinken. Koffie stond klaar = er was een automaat. Het was effe zoeken, gelukkig gaf de boer ons aanwijzingen, maar we konden allen wat drinken na wat uitwisseling van klein geld. En we konden er ook nog naar de toilet. De boerin vertelde nog dat er vorige een stel met baby in een tent hier hadden overnacht. brrrrrrrrr. Het was een klein hok, maar iedereen was blij met zijn koffie/thee/warme chocomelk.

07 drinken bij boer

Daarna kwamen de heuvels, waarvan sommigen best pittig! Maar gelukkig ook afdalingen!

08 heuvels 09 heuvels 10 heuvels 11 afdaling 12 afdaling 13 afdaling

Van tevoren hadden we uitgerend dat we 11 uur bij de Duivelsberg zouden zijn voor een drankje, maar we waren er net iets voor 12 uur (7 km punt). Tsja, al die foto-sessies ..... :-) Het restaurant ging om 12 uur open. Hier namen wij dan toch maar een lunch, want het volgende restaurant zou pas veel verder zijn.

14 duivelsberg

Lianne had, naast de koffie, ook een glühwein genomen, dus het wandelen daarna ging nog soepeler! Na de Duivelsberg kwam een lange steile afdaling, gelukkig gleed niemand uit. We hadden deze niet nodig:

15 rust wat

We gingen langs het Wylerbergmeer en Zyfflich en we genoten van de natuur.

16 vogel bij Wylerbergmeer 17 ooievaars 18 ooievaars

In Leuth dronken we effe wat bij een soort frietzaak.Het rook er niet echt fris, maar ach, we konden weer wat warms drinken en naar de toilet. Daarna ging de route langs een kanaal. Het liep zwaar ivm de modder en de ongelijke grond.

19 modderweg

Toen we eindelijk weer op asfalt kwamen, bleek waarom het zo zwaar was: de modder was in grote klonten aan onze schoenen vast gaan zitten! Hoop gestamp en vegen langs gras om dit eraf te krijgen! We konden weer lachen en fotootjes maken.

21 weg van modderweg 20 omkijken

Niet snel daarna zouden we van de route afwijken: in Millingen zou een Carnavalsoptocht zijn en de bussen reden niet vanaf Millingen. Truce en ik hadden al bekeken waar de dichtstbijzijnde bushalte was. Die was bij Kekerdom. Een stuk langs de weg lopen en helaas..... in de verte zagen wij de bus vertrekken..... Dat betekende een half uur wachten in de kou, bij open veld, maar gelukkig met een zonnetje! En om de moed erin te houden, zwaaiden wij naar iedereen die voorbij kwam en die in Carnavalskleding was. We kregen een hoop getoeter terug. En om warm te blijven zongen we: Zak eens effe deur! (zie filmpje bij de video's)

Toen we de bus in gingen, bleken wij de enigen te zijn én dit keer hadden we een leuke buschauffeur die onze vrolijkheid wel kon waarderen en ons vanalles vroeg! Jolanda en Lianne stapten uit in Beek, de rest stapten over op het station in Nijmegen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Truce van der Kop:
    21 februari 2018
    Wat was het weer leuk en wat zijn we toch goed bezig😂😀😂😀
  2. Lianne:
    23 februari 2018
    Erg leuk Paula. Ik verheug mij op de volgende wandeling en verhaal.