Deel II etappe 05 Gennep naar Groesbeek

27 januari 2018 - Gennep, Nederland

We vertrokken 's ochtends met de bus vanuit Malden. Dit keer met z'n zessen, want Jolanda gaat voortaan ook mee. We waren gezellig aan het kletsen en OK, misschien ging het volume ietswat omhoog, maar ineens riep de chauffeur: "Dames, kan het wat minder!" Wij schrokken ons kapot en gingen gedempt en met gebarentaal verder.

Lianne heeft haar ochtend-shot nodig, dus toen we in Gennep uitstapten, gingen we direct naar een Brasserie. Lianne natuurlijk aan de koffie, ik aan de thee en Gerda aan de warme chocomelk met slagroom :-)

En daarna gingen we: altijd weer op zoek naar het beginpunt. Gelukkig niet zo frustrerend als bij Pietersberg. Toen wij zo door het centrum al pratend liepen, zei een man (met kind op zijn schouders) met een glimlach: "kijk, dat zijn nou wandelaars, maar die kunnen ook heel goed kletsen!" Nou, dat horen wij graag....

In het begin was het veel langs de weg lopen en ondanks dat het een B-weg was, kwam er veel verkeer langs. Gelukkig kwam daar het bos in het zicht...

DSC06367

Langs de bosrand gingen wij verder en vingen wij de stevige frisse wind. Op de helft was gelukkig De Diepen: een pannenkoekrestaurant bij Millsbeek. De eigenaar kon wel lachen om ons verhaal van de buschauffeur.

DSC06368

Daarna richting St.Jansberg met de 3 meren. De route was soms nat, met steile heuvels, maar zeker mooi!

DSC06369 DSC06371 DSC06372 DSC06376 DSC06377 DSC06383 DSC06388 DSC06389 DSC06390 IMG_1577 IMG_4615

Na de St.Jansberg liepen we langs de rand van het bos richting Wolfsberg, waar wij weer wat zouden gaan drinken. Maar deze bleek helaas niet toegankelijk door een besloten feest. Regelmatig moesten we over of onder bomen door: de storm van afgelopen donderdag had flink wat omgewaaid!

DSC06392 DSC06403

Elk bankje werd interessant zo vlak bij het einde van de etappe.

DSC06396 DSC06401

Maar we bleven interesse houden voor de aparte dingen die we zagen in het bos: oa de Sterretjesboom!

IMG_1586

In Groesbeek namen we nog wat te drinken bij De Spil. Daar werden Jolanda en Christa opgehaald en ging de rest richting Nijmegen. Samen met ook Bert, Ben en Peter gingen wij daar naar de Chinees als een heerlijke afsluiting!

1. Lianne:
    31 januari 2018
    Erg leuk Paula
  2. Truce van der Kop:
    31 januari 2018
    Het was echt weer genieten en de zon liet zich ook nog van de beste kant zien
  3. Peter:
    2 februari 2018
    Leuke foto's dames en een top prestatie.
  4. Jolanda:
    5 februari 2018
    Was geweldig!! Heb al weer zin in de volgende etappe Groesbeek/Millingen