deel I etappe 03 van Groningen naar Zuid-Laren (Truce en Bert)

9 mei 2020 - Zuidlaren, Nederland

Gelopen op Zaterdag 9 Mei, door Truce en de vaste invaller Bert

PSX_20200515_094523

Na wekenlang rondjes lopen op de Beerendonk toch maar de stoute schoenen aangetrokken en gaan lopen vanaf Groningen.
Bert kwam mij kwart over 7 halen en wij gingen met de auto.
We reden naar zuid Laren met een wegomlegging. Daar zouden we de auto neerzetten en daar de bus naar Groningen nemen. De bus ging 9.38, dus was krap aan vanwege de omlegging. Bert zette de auto neer 9.37 uur, ik vraag waar komt de bus? Aan overkant van parkje, daar komt hij aan zei Bert. wij hollen, anders een uur wachten. En....gehaald. Een harmonica bus met ons twee”en als passagiers. Dus ging vlot. Kwart over 10 startten we precies bij het station, meteen op de route.
Het was prachtig weer , 22’ en een leuke start door het staartje van de stad en dan een prachtig natuurgebied in. Dat kon je ook wel merken, veel fietsers maar toch genoeg ruimte om op 1 1/2 mtr. Van elkaar te lopen. Eén fietser bleef gewoon doorfietsen op een smal pad en iedereen moest gewoon uit de weg. We liepen een groot deel langs het kanaal waar woonboten lagen en waar verder niet gevaren werd, was meer een Zijarm aan de rechterkant was meer een strand met een grote plas en daar gingen aardig wat mensen naartoe, ja weken lang binnen zitten en dan prachtig weer. Maar wij hadden er geen last van, wij liepen stug door. Veel bankjes langs de weg, dus genoeg rustplekken. Dat hebben we geregeld gedaan en nooit lang. Een kwartier was denk ik het langste. We ontmoetten ook nog een meisje op een rustplaats. Zij kwam uit Groningen en had gedacht, het is mooi weer ik ga eens een stuk Pieterpad lopen. Maar ze zag er wel tegenop. Maar wij hebben haar een peptalk gegeven=en en ze ging vol moed op stap. ( we hebben haar 3 km voor het einde weer gezien dus ze heeft het gehaald) . Aan onze foto’s kun je wel zien dat het een mooie omgeving was. Natuurlijk geen restaurantjes onderweg en omdat die toch niet open zijn hebben we er ook niet echt op gelet . Er was wel veel rul zand en vooral de laatste 1 1/2 km van onze route ( zie video). Ook nog een flinke hunnenbed gezien.

IMG-20200510-WA0044IMG-20200510-WA0030131415

We vonden het op het laatst allebei wel genoeg. In Zuid Laren hebben we nog een lekker ijsje genomen en daar stond de auto weer, en konden we meteen naar huis rijden. 16.00 uur zaten we weer in de auto. Géén wegomlegging( was maar alleen op de heenroute) en om kwart voor 6 heeft Bert mij weer afgezet. We hebben heerlijk gelopen en veel dank voor onze invaller!!! En we hebben 22.5 km gelopen. Succes dames!

IMG-20200512-WA0000IMG-20200512-WA0001IMG-20200510-WA0035IMG-20200510-WA001411561IMG-20200510-WA0043IMG-20200510-WA0042IMG-20200510-WA0041 8PSX_20200515_10015834

Vriendelijke groet,
Truce

1. Gerda Rouwenhorst:
    15 mei 2020
    Mooi verhaal mama. Je hebt het weer goed gedaan. 👍🏻👍🏻
  2. Loes:
    16 mei 2020
    Leuk geschreven en je loopt fantastisch mamsie. Bert is er een uit duizenden, ben trots op hem
  3. Paula:
    16 mei 2020
    Geweldig Ma! Je prestatie, het lekkere weer en schoonzoon! Zoooooooo jammer dat de overige dames nog moeten wachten met lopen....
  4. Peter:
    26 mei 2020
    Leuk verhaal en mooie foto's.
    Topprestatie van Ma en Bert.