Deel II etappe 11 en 12 Spaubeek naar Millen

9 juni 2018 - Millen, Duitsland

Christa, Jolanda en Lianne stapten op in Nijmegen. Truce, Gerda en ik in Wijchen op de trein. Al snel kregen we een paniek-telefoontje van Lianne: oh jee, onze trein stopt niet in Wijchen!!! Hihihi, no worries, dit was het plan: we zouden elkaar zien in Den Bosch. Daar moesten we overstappen op de trein naar Spaubeek. Daar liepen we een klein gedeelte wat we al gelopen hadden op het einde van de tweede dag: naar het kasteel Terborgh. De eigenaar daar was zo aardig om ons toch al te bedienen ondanks dat ze nog niet open waren. We beloonden hem met een tip (schuldig van toen???? 😊 ). Toen we daar wegliepen, wilden we een selfie maken, maar er was een tuinman die zo aardig was om ons op de foto te zetten.

01 poort

Daarna het glooiende landschap in. Gerda had het zwaar met al die (naakt)slakken die op het pad lagen. Ik had enkele op foto gezet, maar zal ze hier niet plaatsen…….

02 paarden  03 omhoog

De Korenwolf zou zich ook in dit landschap ophouden, maar die hebben we alleen in houten formaat gezien.

04 korenwolf  05 bij korenwolf

We liepen we over de steenuilenroute, langs een heemtuin.

06 steenuilen  06a steenuilen2

Vlakbij de heemtuin was ook een wegwijzer met de km’s van het Pieterpad.

14 IMG_5739 15 IMG_5741

We kregen veel leuke reacties van mensen die we tegen kwamen. Eerst begreep ik niet waarom, maar al snel had ik het in de gaten: we hadden allemaal een rood-wit gestreept t-shirt aan gedaan! Reacties van: die horen vast bij elkaar…. Erg leuk!

In Windraak gingen we buiten lunchen. De zon ging net weg; we zaten stil; dus toen was het toch effe fris. Leuk zaakje! http://www.windraak31.nl/

07a lunch

Vlak daarna was er om de hoek een Pieterpad bank (met tekst) en oorspronkelijk een waterkraantje, maar die was helaas vernield…..

08 pieterbank  09 bij pieterbank

We liepen langs mooie open velden, maar ook door een geul tussen 2 korenvelden in. Helaas weer geen Korenwolf gezien… Maar ja, als je op zoek moet gaan naar een mensenschuw hamstertje…….hihihi

10 DSC06790 11 IMG_1948 12 DSC06794 13 IMG_1949 13a IMG_1951 16 DSC06799 07 bos omhoog

We liepen door Kollenberg waar 7 kapelletjes zijn aangelegd: de Zeven Voetvallen. Bij de kapel van de Heilige Rosa wilden we door een wandelaar een foto van ons laten maken. Het moest ongeveer 5 x opnieuw, want: OF ze had meer van de grond op de foto OF het was bewogen OF ze had niet een geknipt!

17 IMG_1954  18 DSC06800 19 DSC06802 20 DSC06803

Niet snel daarna kwamen we Sittard in en Truce kon vertellen en wijzen waar ze vroeger 6 jaar lang gewoond had met Marcel en waar Els en Loes geboren waren.

21 DSC06804 22 DSC06805 23 DSC06806

Lekker in het zonnetje op het terras. Truce liep daar ook nog de kerk in waar ze toen dagelijks kwam. Daar sprak ze iemand terwijl ze een kaarsje aanstak, die die vrouw nog had gekend waar ze toen gewoond hadden!

24 DSC06808  25 DSC06809

Na ook nog een ijsje, gingen we verder. Het viel niet mee om door het centrum te lopen met al die winkels en 5 dames van de winkelclub aanwezig….. Maar het is ons gelukt! NIET geshopt!

26 DSC06819

Na het centrum liep je langs een beekje met mooie libellen.

27 DSC06823  28 DSC06824

Langs een recreatiegebied waar we even op een bankje zaten.

29 6de94b74-6f7e-4d9a-ae4d-d8ce734248c1 30 50540c3b-c57f-40c1-92f2-a5b2bf8142ce 31 03ad5a07-4e95-4db6-b676-8f989e183f71

Daar gingen we de grens over naar Millen. Helaas lag Kasteel Millen een beetje van het pad af en hebben wij deze niet gezien. Net na Millen gingen we van de route af (de rest lopen we de volgende keer weer) naar Nieuwstadt voor bushalte Millener Poort. Er was effe verwarring of de bus wel zou gaan, maar na 3 kwartier wachten (gelukkig konden we op een picknickbank zitten bij een tankstation), kwam ie en gingen we richting Sittard. Daar wilden we in de buurt van het station gaan eten, maar moesten toch iets verder de stad in. Daar vonden we een pizzeria, die achteraf toch geen beste keuze was. Na lang wachten kwam het eten en voor Lianne ook nog vol met spullen die ze juist niet mag eten….

De trein weer terug, waar we afscheid van elkaar namen in Den Bosch.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bert:
    9 juni 2018
    Leuk dat je voor de thuis blijvers dit verteld.
    Goed bezig dames gr Bert.
  2. Peter:
    9 juni 2018
    Mooie foto's en leuk verhaal.
    Prima prestatie Dames.👍
    Wacht met smart weer op de volgende foto's en verhaal.
    Gr.Peter
  3. Lianne:
    9 juni 2018
    Weer erg leuk geschreven Paula. Altijd leuk om terug te lezen wat we allemaal meemaken op onze wandeldag. Bedankt. 😘
  4. Lianne:
    9 juni 2018
    Wat een leuk verhaal het leest als een reis roman. 😀 moet eerlijk zeggen een beetje jaloers ben ik wel. Wandelen met een leuke groep dames in een prachtige omgeving. Jullie zien plekjes die wij mannen niet zien. Blijf genieten van het wandelen en blijf vooral mooie foto’s maken. 👍
  5. Lianne:
    Dit was mijn reactie niet die van Lianne. Groet, Ben
  6. Truce van der Kop:
    9 juni 2018
    Leuk hoor paula en voor mij wat nostalgie. Ik heb wel 7 jaar in Sittard gewoond maar had, toen we daar weggingen naar Nijmegen, wel 3 kinderen!
    Maar het was een geweldige wandeling. Zie weer uit naar de volgende😁😁
  7. Christa:
    9 juni 2018
    Weer een leuk en mooi verhaal geschreven Paula 👍bedankt.
    Het was een gezellige en geweldige wandeldag op na de volgende.👟😀
  8. Loes:
    10 juni 2018