Deel II etappe 12 Strabeek naar Kasteel Terborg in Schinnen

4 november 2017 - Spaubeek, Nederland

'S ochtends uitgebreid gegeten bij de B&B. Ze zon scheen uitbundig en het zou die dag 17 graden gaan worden. Rond half 10 zetten wij de koffers in de auto en de auto aan de weg. De route liep langs de B&B, dus konden we van daaruit meteen doorwandelen. Al snel gingen we het bos in, langs een beekje.DSC06178 Natuurlijk even een stop voor een groepsfoto.DSC06179 Het was zelfs zo warm dat we bovenaan een heuvel onze jassen uitdeden en even gingen pauzeren.DSC06186 Vlakbij een vliegveld voor modelvliegtuigjes zagen we nog een soort parkiet. Helaas lukte het ons niet om het vogeltje te vangen. DSC06190We hadden nog een stapel stenen neergelegd.DSC06193 Ik dacht dat dit was om de route aan te geven. Misschien leuk om dit bij elke etappe te gaan doen. Toen Gerda een sanitaire stop moest houden tussen de verdorde maisvelden, konden wij nogmaals extra genieten van het lekkere zonnetje.IMG_4816 Een restaurant langs de route is ver te zoeken. We waren dan ook erg blij dat we een klein bordje zagen met 'koffie en thee 50 meter'. 5 gillende meiden..... Het was gewoon bij iemand in de tuin. We namen de grote hond voor lief (bleek erg lief te zijn) en ook dat de boel er niet zo hygiënisch uit zag. Sommigen (lees Lianne) moeten af en toe aan hun koffie-verslaving toegeven. Opgeladen liepen wij door. Uiteindelijk liepen we naar het kasteel Terborg, dat nu alleen dienst doet als restaurant. We begonnen op tafel 1 buiten op het terras. Om in de zon te kunnen blijven zitten, verplaatsten wij ons naar tafel 2 op het terras. Maar toen het wat meer ging waaien, gingen we naar binnen, naar tafel 3. Daar namen we een lunch. Opeens werd het druk binnen: het bleek buiten wat te stippelen. Mede daardoor kregen wij de verkeerde rekening. Goedkoper uit. Wij betaalden en liepen weer verder. We keken wel regelmatig over onze schouder. Nee, niemand kwam achter ons aan........ We liepen via een andere route een stukje terug (kwamen nog wat wandelaars tegen die een pelgrimsroute liepen) naar station Spaubeek. Onze trein vertrok voor onze ogen. Een half uur moeten wachten. In Heerlen moesten we overstappen, maar de trein naar Valkenburg ging niet ivm werkzaamheden aan het spoor. Dus met de bus, waar wij zonder inchecken ingingen. Ohhhhhh. Na een half uur kwamen we aan op het station in Valkenburg. Van daaruit was het nog een km wandelen naar de auto. Het was inmiddels al schemerig/donker. Gelukkig geen files onderweg en kwamen we snel weer aan in Malden. Uiteindelijk ongeveer 17 km gewandeld. De kop van onze Pieterpad-reis is eraf. Wat een super goed begin!

1. Truce van der Kop:
    10 november 2017
    Als je het leest beleef je het weer helemaal
  2. Christa:
    11 november 2017
    Weer een leuk verslag super