Deel II etappe 01 Zelhem naar Vorden

6 april 2019 - Vorden, Nederland

Na een heerlijk ontbijt, namen we afscheid van Jolanda en Marco. Effe een groepsfoto voor hun verblijf.

ontbijtEenink

Met 2 auto’s vertrokken we weer naar de Markt in Zelhem.

DSC08352

We begonnen rond 10 uur. Dit keer liepen we richting het Noorden. Kwamen nog een man tegen met 2 kinderen waarvan 1 op de grond lag en niet mee naar huis wilde ; verderop kwam een hond hard op ons afgerend vanuit een boerderij, blaffend en grommend. Leuke en minder leuke dingen maak je zo mee. We zagen maar 1 x een Pieterpad bordje zoals gisteren, vlakbij een tractor.

traktpr

Weer veel langs weilanden. Het was er open en het weer was niet erg warm, dus het was koud in het gezicht.

J L G 1J L G 2

Bij het bungalowpark gingen we het bos in. Mooi, maar meer opletten. Om de moed erin te houden, gingen we het alfabet spel spelen met liedjes. Ik kreeg commentaar dat ik teveel ABBA liedjes gebruikte. :-) Toen we het bos uit kwamen, wilden we even ergens naar zitten. Bij een groepsaccommodatie (De Haverkamp) mochten we op de picknicktafels zitten. Maar we kregen het koud, dus liepen we snel door. Al gauw kwam het Golfterrein in zicht. Daar was onze lunchplek. Daarna over een rustige lange asfaltweg door het bos. Ik probeerde nog een high-five te krijgen van een fietser, maar hij was er niet van gediend.... We liepen (ver) langs huis Zelle en door landgoed Zelle.

landgoed Zelle

Met Jolanda aan het paasei :-)

jolanda paasei

We kwamen nog een vrouw tegen die in haar eentje het Pieterpad liep. Chronologisch van Noord naar Zuid. Zij gaf nog de tip om bij Laren in de buurt naar een winkel te gaan waar je een Pieterpad poppetje kon kopen. Wij vonden die erg leuk en handige Gerda zou wel eens kijken of ze deze ook kan maken, want 10 euro daarvoor was wel erg veel.

Af en toe kwam je mooie plekjes tegen onderweg.

bomernrijover brug

Verderop zou een café restaurant zijn, maar die was dicht. Maar daar vlakbij was een molen met daarbij een terras met zelfbediening. Gerda riep al vanaf de verte: oh ze hebben ijs!!! De groep die daar op het terras zat, riep: de ijsjes zijn al op! Gelukkig was het een grapje van die zomaar-lopers (ze liepen niet het Pieterpad). Er kwamen ook steeds TukTukjes aangereden. Een groep vrouwen hadden deze gehuurd. Het was een gezellig plekje.

langs weg naar Molenmolen Tuktuk

Na het ijsje liepen we weer verder. We kwamen een stel tegen met een mooie grote hond. Het bleek dat zij ook het Pieterpad liepen: alleen in het weekend en per dag 30 km! En de hond steeds mee!  We kwamen nog vrouwen in een TukTuk tegen die duidelijk verkeerd waren gereden. Ze wilden keren net toen er een tractor aan kwam. Die maar eerst voorbij laten gaan. We stonden met z'n allen ernaar te kijken en moedigden haar aan. Het viel niet mee dat ding te besturen! Toen het keren gelukt was, kreeg ze applaus van ons.

Verderop langs een stukje heide. Daar belde Gerda alvast voor de taxi. Een km of 2  door het bos; hier viel de groep een beetje uiteen. Maar toen we het water over moesten, waren we weer bij elkaar. Er was 1 hond die met ons optrok. We keken naar een andere hond aan de overkant, die steeds een bal achterna sprong. Toen die ene die aan deze kant van de oever het water inging en eruit dreigde te gaan, renden wij allemaal weg, bang dat hij ons nat ging maken. Iedereen eromheen moest erom lachen. Het bruggetje over en daar zagen wij het kasteel van Vorden. Vlak daarvoor was er een plakkaat waar ook Pieterpad op stond.

voeten bij Vordenkasteel Vorden

Met moeite (de meesten) liepen we het laatste stuk naar het station, want daar zou de taxi ons ophalen om 16.15 uur. We waren er om half 4, dus we konden nog effe een bakkie doen.

einde Vorden

De taxi was op tijd. Bij de Markt namen we afscheid en gingen we weer richting huis.

1. Gerda Rouwenhorst:
    Toppie
  2. Jolanda:
    10 april 2019
    Weer genoten van 2 dagen Pieterpad met overnachting👍🥾😊!!
    Kijk al weer uit naar de volgende Pieterpadroute😉
  3. Truce van der Kop:
    10 april 2019
    Het was weer gezellig met tich wel wat klachten, maar vol goede moed naar 4 mei!
  4. Peter:
    11 april 2019
    Leuke foto's en dito verhaal.
  5. Loes:
    11 april 2019
    Ijsje kan altijd, ook al is het fris
  6. Christa:
    14 april 2019
    Het waren gezellige wandeldagen👟👟leuke foto,s en weer een mooi verhaal👍😀