Deel II etappe 09 Swalmen naar Tegelen

23 maart 2019 - Swalmen, Nederland

Met z’n vijven (dit keer zonder Jolanda, die op vakantie was) gingen we met de trein naar Swalmen. In het dorp gingen we naar de toilet bij een supermarkt want er was daar verder geen café/restaurant open.

Op de markt in Swalmen stond een mooi PieterPad-bord:

PPbord Swalmen

Al snel liepen we langs de Swalm de natuur in. Dit keer hoefden we (speciaal voor Christa) niet door een weiland met koeien, maar liepen we er langs op. Het witte jong was erg nieuwsgierig en makkelijk te aaien.

Swalm1Swalm2Witte hooglanderbord

We liepen een groot stuk door t Duitse deel van het bos en langs de rand ervan. In Duitse bossen zijn altijd veel uitkijkposten. Niet met meer dan 3 erop gaan, want zo stevig zijn ze niet.

uitkijk1IMG_20190323_143801

Het weer was OK: bewolkt en rond de 13 graden. Christa en Truce hadden koude handen, maar konden deze mooi opwarmen aan de handen van Lianne!

koude handen1koude handen2

Net daarna kwam de lunch-plek: De Grens. Lekker gegeten en eindelijk konden wij eens onze jassen uitdoen en onze truien showen....

zelfde truien

Toen we verder gingen, liepen we eerst een stukje verkeerd, maar kwamen er al gauw achter. We kwamen veel PieterPad lopers tegen omdat we weer van Zuid naar Noord liepen. Één vrouw zag onze PP-das en was erg enthousiast. Gat in de markt ???

We moesten ook een steile heuvel op en liepen vrij hoog vlak langs de rand (Steilrand). Diegenen met hoogtevrees waren blij toen het pad er verder vanaf liep.

heuvel op

Vlakbij Tegelen liepen we langs een zandwinning en over een heuvel die vroeger een groeve was.

uitkijk2

Daarna liepen we (dit keer geen omweg) naar de bushalte, omdat we de rest al vorige keer gelopen hadden. Dit keer hadden we minder geluk. We moesten 25 minuten wachten voor de bus. Toen we bij het station aankwamen, zagen we de trein aankomen op het perron waar wij vorige keer ook vertrokken naar Nijmegen. Met een sprint haalden wij de trein......Deur dicht......ehhhhhhhhh.....zaten we in de trein naar Roermond! Gelukkig konden wij er bij Reuver weer uit en stond de trein er op het perron ernaast. Maar je moet daar om een hek lopen en daarom haalden wij de trein net niet! Dus daar rondhangen. Drie gingen er een snuisterijen zaakje in en Truce en ik even een kledingwinkel.

Daarna de trein naar Nijmegen en waren toch redelijk op tijd thuis.

cleardot.gif

1. Christa:
    31 maart 2019
    Paula weer een goed verhaal en leuke foto,s👍🤗
  2. Christa:
    31 maart 2019
    Paula het is weer een mooi verhaal en leuke foto,s👍🤗
  3. Truce van der Kop:
    1 april 2019
    Het was ook weer een leuke wandeling! Bedankt allemaal!
  4. Peter:
    2 april 2019
    Top gedaan weer Dames en inderdaad leuke foto's
  5. Loes:
    3 april 2019