Deel II etappe 09 Grubbenvorst naar Tegelen

2 februari 2019 - Grubbenvorst, Nederland

Truce en ik stapten op de trein in Wijchen en bij het overstappen in Nijmegen kwamen we bij elkaar. Dit keer helaas zonder Gerda ivm gezondheidsproblemen.

Weer namen we hetzelfde traject als 2 x hiervoor: met trein naar Venraij, bus naar Grubbenvorst. Iets na half 11 kwamen wij daar aan. Lianne had al gebeld naar Lekker Gewoën zodat we daar konden beginnen met koffie/thee en plaspauze.

koffie IMG_20190202_105403_1

Iets na elven begonnen we met lopen. Al snel waren we bij het water waar we met een veerpont naar de overkant naar Velden gingen. We werden door de automobilisten aangekeken als stelletje gekken toen we gewapend met paraplu’s een foto maakten. Die paraplu’s hebben we de hele wandeling moeten gebruiken want het bleef maar (nat) sneeuwen.....

veerpont1 DSC08074Veerpont2 DSC08075

Vooral Lianne en ik zagen er apart uit: Lianne met de plastic overjas en ik met mijn handsfree paraplu:

gekken IMG_2328

Ik blijf altijd nog oog hebben voor de natuur. Baalde wel dat ik nu niet mijn andere camera bij had die verder in kan zoomen.....

buizerd DSC08078

En gelukkig werd er op tijd opgemerkt dat we over het Pieterpad-pad liepen:

Pieterpadbord DSC08077

We liepen langs het water door een weiland wat nu mogelijk was omdat het water niet te hoog stond. Maar het was er modderig en er stonden zwarte harige koeien (Galloways) naar ons te kijken. Vooral naar Lianne met haar rode paraplu. Zoals iedereen van mij gewend is, liep ik gewoon langs de koeien en maakte er nog foto’s van.

galloway DSC08083 verbreed

Stoer hoor! Eén schaap over de dam en de anderen volgden....

langs de koeien DSC08086modderig DSC08088

Hierbij foto's dat we toch echt wandelen en niet alleen op een rijtje staan voor foto's :-)

loper1 DSC08100loper2 DSC08101loper3 DSC08102loper4 DSC08103

We zijn toch echte bikkels, zo lopen in die sneeuw:

diehards 1 DSC08091diehards 2 DSC08098

Venlo kwam in zicht.

venlo in zicht DSC08106

Bij de eerste brasserie (Valuas) gingen wij, nadat Lianne om toestemming had gevraagd, naar binnen voor de lunch. Het was een chique zaak. Eerst een drankje bij de open haard met iets zoets en vissoepje in een soort borrelglas. En toen de lunch opgediend werd, werden wij verwezen naar een gedekte tafel. Allemaal super netjes, maar niet wat wij achterlieten. Vooral Lianne liet een hoopje zand achter......

lunch IMG-20190202-WA0007

Daarna liep de route door het centrum van Venlo met leuke verrassende straatjes.

venloos straatje DSC08111

Langs het station en toen eindelijk een stukje bos. Mooi met meertjes. We moesten goed oppassen want het was er best glad met die sneeuw.

sneeuw DSC08117

Vooral eng heuvel op. Als je goed kijkt, dan zie je de sneeuwballen die wij gooiden.

sneeuwbal DSC08118

Effe kort overleggen (en natuurlijk uitrusten na de heuvel op):

limburgs landschap DSC08121overleg IMG_9450

Langs een klooster, over de snelweg en daarna was het zoeken naar de bushalte. Lianne zette Google Maps aan, maar uiteindelijk vonden we de bushalte door toch aan mensen te vragen. Na maar een paar minuten wachten, kwam de bus al. En binnen 5 min waren we bij het treinstation van Tegelen. Daar nam Truce even de verkeerde lift (Truce die een lift neemt??? Ja, ja, je leest het goed ) maar gelukkig was er nog tijd genoeg om naar de overkant, het juiste perron, te komen. Ook hier kwam snel de trein weer en deze ging rechtstreeks naar Nijmegen. Dit keer niet uit eten en ging iedereen naar huis toe: lekker douchen, huispak aan na deze barre tocht van toch nog 16 km.

1. Jolanda:
    9 februari 2019
    We hebben het weer overleefd, het was gezellig maar we ( vooral ik) miste Gerda wel😥
  2. Truce van der Kop:
    9 februari 2019
    Jawel het is weer gelukt. Aan de ene kant jammer dat gerda er niet bij was, maar aan de andere kant, zij zat wel lekker droog😁😁
  3. Christa:
    9 februari 2019
    Het was een natte gezellige wandeling maar toch jammer Gerda dat je er niet bij was.
    Paula het is je weer gelukt leuk verhaal👍😀
  4. Loes:
    10 februari 2019
    Geweldig dames! Handsvrije paraplu? Dat is handig zeg
  5. Lianne:
    13 februari 2019
    Leuk verhaal en leuke foto’s. Bedankt Paula. Ik hoop dat Gerda er de volgende keer weer bij is. We duimen. 👍
  6. Gerda Rouwenhorst:
    13 februari 2019
    Ja Paula. Mooi verhaal. Ik hoop ook echt weer dat het mij lukt om mee te lopen. 🤗🤗