Deel II etappe 02 Zelhem naar Braamt

5 april 2019 - Zelhem, Nederland

Om 10 uur hadden we afgesproken op de Markt in Zelhem. Lianne en Jolanda in 1 auto vanuit Berg en Dal. En de rest vanuit Wijchen/Nijmegen. Gerda deelde speldjes uit die ze zelf gemaakt had: 2 voetjes met de strepen rood/wit erop. Voor op onze rugzakken. Ik kwam erachter dat ik geen OV Chipkaart had en kocht daar snel nog één. Zelhem is een leuk dorp bekend om Smoks Hanne, het kruidenvrouwtje.

Smoks Hanne

Na een plaspauze bij de Hema (cafe’s waren nog niet open ), gingen we rond half 11 op stap.. Al gauw waren we Zelhem uit. We liepen veel langs weilanden. De stapels takken lagen al klaar voor het komend paasvuur..

paasvuur

Je zag overal dat het lente was....

lente

Vlak voor camping Slangenburg was er een splitsing met een bordje Pieterpad. Dit moest natuurlijk op beeld.

pieterpadbord

Er waren soms mooie huizen te zien met mooie oprijlanen.

mooi landgoed

Ook kwamen we langs kasteel Slangenburg. Daar heerlijk op t terras gezeten (de enige keer dat we zon hadden) en effe t winkeltje in met oa mooie beelden. Er zaten daar meer Pieterpad lopers die wel van ons een foto wilden maken.

kasteel slangenburg

Het kasteel zag er aan alle kanten mooi uit.

kasteel slangeburg2

Over een smal pad met hoge bomen aan beide kanten. Weer een fotootje waard.

smal pad1smal pad2

Toen volgde een wat minder mooi stuk, langs de weg en kwamen we bij onze lunchplek: café Onland.

onland

Toen wij binnenkwamen, hadden we no volop keuze, maar al gauw stroomde het vol met groepen, ook Pieterpad lopers, oa die vrouwen die van ons bij het kasteel een foto gemaakt hadden. We hadden leuk contact met een groep mannen en Truce had sjans van een wat oudere man, die na later bleek, zijn vrouw buiten op t terras had zitten. Toen we verder liepen, gingen we gelukkig weer het bos in. We hielden onze ogen en oren goed open want er werd gewaarschuwd voor een agressieve buizerd!

buizerd

We liepen over de sluis over de Oude IJssel. Daarachter was een mooi klein natuurgebied.

bij sluis2bij sluis

Tussen het riet. Het zag er mooi uit, maar het rook er niet lekker. Na de foto maar snel doorgelopen!

bij riet

Daarna verder langs weilanden naar Braamt toe.

langs weilanden

In het plaatselijke café daar namen we wat te drinken en al gauw daarna kwamen ook de andere Pieterpad lopers daar. Onderweg had Gerda al een taxi geregeld en bij de kerk daar werden we opgehaald.

busje1busje2

In Zelhem aangekomen, gingen we nog even shoppen (ik voor een leesbril), reserveerden een restaurant en daarna gingen we met onze auto’s naar Gastenverblijf Eenink. Rond half 6 kwamen we daar aan. Kregen uitleg van Jolanda en daarna verdeelden wij ons over de 3 kamers. Na het douchen kwamen we bij elkaar in de gemeenschappelijke ruimte boven. Daar wat thee gedronken (koffie, thee, cup a soup was er allemaal) en sommigen aten wat borrelhapjes. Er stonden daar heerlijke banken.

bij B en B

Daarna gepropt in 1 auto gingen we naar het centrum van Zelhem. Bij restaurant De Groes gingen wij eten. Wij werden leuk ontvangen, het eten was goed, maar de bediening viel tegen. Het leek wel of zij ons negeerden....

uit eten3

uit eten1

Apart schilderij daar......

uit eten2

We kakten allemaal in, dus eenmaal bij onze B en B was het omkleden, foto maken van onze pyama-party en toen hup naar bed!

pyama2pyama1

1. Truce van der Kop:
    10 april 2019
    Leuk hoor Paula, vooral met die foto’s erbij!!
  2. Gerda Rouwenhorst:
    10 april 2019
    Ziet er weer goed uit. Heel leuk.
  3. Peter:
    11 april 2019
    Bekende omgeving en weer top gedaan Dames.
  4. Loes:
    11 april 2019
    Goed georganiseerd zeg!!!
  5. Lianne:
    12 april 2019
    Leuk verhaal en twee heerlijke dagen.