Deel I etappe 07 van Coevorden naar Sleen (Truce en Bert)

25 juli 2020 - Sleen, Nederland

Zaterdag 25 Juli 2020

Vandaag weer een nieuwe route gelopen van Coevorden naar Sleen met Bert.
We vertrokken al om half zeven. Het was heerlijk rustig op de weg alsof iedereen nog lag te slapen. We waren 8.15 uur al in Coevorden. Het was even zoeken naar een parkeerplek want de parkeerruimte voor het station was opgebroken, maar even voorbij het station al vlug een gevonden. We gingen meteen op stap. Eerste stukje door een stil centrum, het was nog geen half 9.
Even inlopen en daar gingen we weer. Nog even het vest aan, maar het werd al vlug te heet. We liepen even gelijk op met een dame met grote rugtas en 2 van die loopstokken, zij liep een paar dagen achter elkaar, vandaar die bagage. Wij gingen in ons eigen tempo verder en zijn nog door een harde schreeuw van haar op de goede weg gekomen, want wij liepen een stukje te ver, we praten teveel vlg. Bert!,
Er valt eigenlijk weinig over de tocht te vertellen. Het was saai, even een herinnering voor mij bij het park “Huttenheugte” Heb daar een weekje vakantie gehad met mijn 2 zussen en mannen vanwege ons kleinkind Jeroen dat toen geboren was, wij kregen toen korting op een bungalow voor 6 personen. Heb nog een foto gestuurd naar mijn zus Trees die er toen ook bij was. , de 4 anderen zijn er helaas niet meer.
Gelukkig was het goed weer en hadden we wind achter en dat konden we goed merken. Er was veel hoog gras en smalle paadjes. Goed opletten met het lopen. We hebben verder ook geen foto’s gemaakt. Kwamen veel mensen tegen met grote rugzakken vooral jonge mensen. In het begin waren er wel bankjes maar een groot stuk,als je het nodig hebt niet. In Hoogdalen konden we koffie drinken,Bert, en heb ik een kop soep genomen.
En opeens was er regen, gelukkig hadden we net onze boterham gegeten op een bankje. We zijn stug doorgelopen en hebben in Sleen nog wat gedronken en hebben de bus teruggenomen naar Emmen en daar de trein naar Coevorden. Om half vier zaten we weer in de auto en half 6 was ik weer thuis. Alles voorspoedig gegaan. Oh ja Paula, we hebben die weg naast het water genomen zoals jij gezegd had, en dat hadden denk ik meer mensen gelezen op facebook, want er liepen er meer. Toch is het wel leuk lopen van zuid naar noord je ziet dan veel meer wandelaars.
Ik wens jullie veel succes!!